Με τα φίλτρα καυσίμου, όπως και στη ζωή: αυτό που κάνει τη διαφορά και έχει πραγματικά σημασία δεν είναι αυτό που φαίνεται εξωτερικά, αλλά αυτό που βρίσκεται στο εσωτερικό. Οι ειδικοί το γνωρίζουν αυτό και γι’ αυτό βασίζονται στην ποιότητα του αρχικού εξοπλισμού της MANN-FILTER κατά την αλλαγή των φίλτρων καυσίμου.
Ludwigsburg, 10 Οκτωβρίου 2023 – Ο παγκόσμιος εμπειρογνώμονας φιλτραρίσματος MANN+HUMMEL εξέτασε δύο φίλτρα καυσίμου βενζίνης που χρησιμοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια και σαφώς έχουν χρησιμοποιηθεί σε οχήματα για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το προβλεπόμενο διάστημα συντήρησης. Και τα δύο είναι φίλτρα καυσίμου με μεταλλικό περίβλημα – ακόμα με τις αρχικές σφραγίδες: το ένα είναι φίλτρο ποιότητας ΟΕΜ, το άλλο είναι μια παραλλαγή χαμηλής ποιότητας. Οι ειδικοί της MANN+HUMMEL αξιολόγησαν αυτά τα φίλτρα στο εργαστήριο δοκιμών τους.
Το ποιοτικό φίλτρο προστατεύει το σύστημα ψεκασμού και τον κινητήρα
Τα σύγχρονα συστήματα ψεκασμού αντιδρούν ευαίσθητα στις ακαθαρσίες του καυσίμου. Ακόμη και μικροσκοπικά σωματίδια μπορούν να προκαλέσουν σημαντικές ζημιές. Η παγκόσμια premium μάρκα MANN-FILTER προσφέρει επομένως φίλτρα καυσίμου σε ποιότητα αρχικού εξοπλισμού με υψηλό βαθμό λεπτότητας φίλτρου. Προστατεύουν αξιόπιστα όλους τους κινητήρες, αποτρέποντας βλάβες και επισκευές – οι οποίες συχνά είναι δαπανηρές – για παράδειγμα σε μπεκ και κυλίνδρους. Τα μικρότερα σωματίδια στην περιοχή των λίγων μικρομέτρων διαχωρίζονται αξιόπιστα. Πρόκειται για ρύπους που είναι ελάχιστα ορατοί με γυμνό μάτι. Η σκόνη από τη Σαχάρα είναι πολλές φορές μεγαλύτερη.
Το φιλτράρισμα καυσίμου εξαρτάται από ιδιότητες όπως η υψηλή απόδοση του φίλτρου, η σταθερότητα και η μεγάλη διάρκεια ζωής. Ωστόσο, τα εν σειρά φίλτρα καυσίμου που διατίθενται στην αγορά διαφέρουν σημαντικά ως προς τον τύπο και την ποιότητα. Εξωτερικά, αυτά τα “δοχεία” φαίνονται γενικά πολύ παρόμοια. “Μόνο ένα υψηλής ποιότητας φίλτρο καυσίμου προστατεύει βέλτιστα το ευαίσθητο σύστημα ψεκασμού από την τριβή. Αλλά από το εξωτερικό, ακόμη και οι ειδικοί δυσκολεύονται να διακρίνουν την απόδοση των φίλτρων. Μπορείτε να βρείτε την ποιότητα στο εσωτερικό. Για τέτοιου είδους καταστάσεις, μπορείτε να βασιστείτε στη MANN-FILTER”, λέει ο Frank Bartel, Product Manager Fuel Filters στη MANN-FILTER. Μόνο μια προσεκτική ματιά στο εσωτερικό αποκαλύπτει περισσότερα για το σχεδιασμό, τα υλικά και τις λειτουργίες αυτών των φίλτρων κορυφαίας ποιότητας.
Κόβοντας τα φίλτρα
Οι ειδικοί άνοιξαν πρώτα τα αλουμινένια περιβλήματα των δύο φίλτρων σε έναν τόρνο για να αποκτήσουν άποψη του εσωτερικού. Για το σκοπό αυτό, το μπροστινό κάλυμμα αποκόπηκε κατά τη διάρκεια της κατεργασίας και δόθηκε προσοχή ώστε να μην μολυνθούν τα φίλτρα με θραύσματα.
Το φίλτρο OEM εμφανίζεται ορατά φορτωμένο, και αυτό είναι αναγνωρίσιμο από το σκούρο χρώμα της κυτταρίνης του φίλτρου. Το κάλυμμα είναι πεντακάθαρο και ο δακτύλιος -Ο- παραμένει μαλακός και ελαστικός ακόμη και μετά από πολλά χρόνια χρήσης. Ο Jörg Schömmel, Senior Product Manager της MANN-FILTER, περιγράφει την ιδανική κατάσταση: “Πρόκειται για ένα φίλτρο υψηλής ποιότητας. Τόσο ο σταθερά σκούρος χρωματισμός της κυτταρίνης όσο και η καθαρή επιφάνεια της προς τα κάτω πλευράς του στοιχείου φίλτρου δείχνουν ότι το φίλτρο έχει κάνει μέχρι στιγμής καλή δουλειά. Ωστόσο, ο οδηγός ή το συνεργείο δεν μπορεί να δει πότε πρέπει να αλλάξει το φίλτρο, ούτε αυτό αναγράφεται πουθενά. Όποιος χρησιμοποιεί ένα φίλτρο υψηλής ποιότητας και το αντικαθιστά τακτικά, όπως ορίζει ο κατασκευαστής του οχήματος, δεν κάνει συμβιβασμούς, που μπορεί να κοστίσουν ακριβά, στην προστασία του κινητήρα και του συστήματος καυσίμου. Για το εξεταζόμενο φίλτρο, το διάστημα συντήρησης θα ήταν τέσσερα χρόνια, το οποίο είχε ξεπεραστεί σημαντικά. Αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε υψηλότερη κατανάλωση καυσίμου, μεγαλύτερη φθορά και μειωμένη διάρκεια ζωής του κινητήρα και του συστήματος ψεκασμού, μέχρι και σε ολική βλάβη”.
Η ποιότητα, η δομή και η ποσότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται είναι σημαντικές για τη μακροχρόνια διάρκεια ζωής και χρήσης. Η ειδική ανάγλυφη μορφολογία των μέσων φίλτρου εξασφαλίζει ομοιόμορφη και σταθερή απόσταση πτυχών και, συνεπώς, μέγιστη απόδοση φιλτραρίσματος. Με τον τρόπο αυτό αποφεύγεται επίσης το λεγόμενο “πακετάρισμα”, κατά το οποίο οι πτυχές του χαρτιού διπλώνονται σε ένα μπλοκ, μειώνοντας την ωφέλιμη επιφάνεια του φίλτρου. Οι σφραγίσεις και οι δακτύλιοι στεγανοποίησης παίζουν επίσης σημαντικό ρόλο: Έχουν το κατάλληλο μέγεθος και μπορούν να αντέξουν ένα ευρύ φάσμα θερμοκρασιών και πιέσεων. Τελικά, το ανθεκτικό στην πίεση και το υψηλής ποιότητας υλικό των δοχείων φίλτρου εξασφαλίζει επίσης υψηλό επίπεδο λειτουργικής αξιοπιστίας μακροπρόθεσμα. “Μετά από μια μακρά διάρκεια ζωής του φίλτρου, είναι σαφές ότι η πραγματική ποιότητα OE δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τίποτα – εκτός από την ανανεωμένη ποιότητα OE, όπως με ένα φίλτρο MANN-FILTER”, τονίζει ο Schömmel.
Σοκαριστικά αποτελέσματα από το φθηνό φίλτρο
Μετά την αφαίρεση του καλύμματος του περιβλήματος του χρησιμοποιημένου φίλτρου χαμηλής ποιότητας, έγινε φανερό ότι η μπροστινή ακραία πλάκα είχε παραμορφωθεί μαζικά και το μέσο του φίλτρου είχε καταρρεύσει. Ο Bartel, σχετικά με την διαπίστωση: “Αυτό που βλέπουμε εδώ είναι, φυσικά, το απολύτως χειρότερο σενάριο – το μέσο του φίλτρου από κυτταρίνη έχει καταρρεύσει και έχει αποκολληθεί από την τελική πλάκα, το καύσιμο έχει παραδοθεί αφιλτράριστο στον κινητήρα. Μπορείτε επίσης να δείτε σε άμεση σύγκριση με το φίλτρο ΟΕΜ ότι ο δακτύλιος Ο-ring έχει σκληρύνει εντελώς και επομένως δεν έχει πλέον καμία λειτουργία στεγανοποίησης. Το εσωτερικό του φίλτρου πρέπει να περιέχει μόνο καθαρό καύσιμο, αλλά αυτό δείχνει έντονη ρύπανση. Με γυμνό μάτι παρατηρούνται μη μολυσμένες περιοχές στο μέσο του φίλτρου, γεγονός που με κάνει να φοβάμαι ότι αυτό το φίλτρο απέτυχε σε πρώιμο στάδιο. Εάν το φίλτρο λειτουργεί σωστά, το φορτίο πρέπει να είναι ομοιόμορφα κατανεμημένο, πράγμα που σημαίνει ότι ολόκληρο το μέσο του φίλτρου χρησιμοποιείται για τη διήθηση”. Ο Schömmel προσθέτει: “Είχα προβλέψει φτωχότερα υλικά και χαμηλότερη ποιότητα στο κατώτερο φίλτρο πριν από την κοπή – όπως διαπιστώσαμε, για παράδειγμα, στον δακτύλιο Ο-ring. Η καταστροφή αυτού του φίλτρου υπογραμμίζει για άλλη μια φορά τον κίνδυνο που εγκυμονούν τα φίλτρα χαμηλής ποιότητας”.
Αναξιοποίητες δυνατότητες συντήρησης
Αυτά τα φίλτρα χρησιμοποιήθηκαν σε οχήματα και αποδεικνύουν μεγάλη διάρκεια ζωής του φίλτρου. Ο Bartel επισημαίνει την οικονομική αποδοτικότητα της αντικατάστασης των φίλτρων: “Εάν το φίλτρο καυσίμου δεν αντικατασταθεί σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματος -στην προκειμένη περίπτωση κάθε τέσσερα χρόνια- όχι μόνο αυξάνεται ο κίνδυνος ζημιών για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, αλλά το συνεργείο σπαταλά επίσης σημαντικό δυναμικό συντήρησης. Υπολογίζοντας σε βήματα τεσσάρων ετών, το συνεργείο παραλείπει μια διαδικασία συντήρησης του φίλτρου καυσίμου κάθε τέσσερα χρόνια. Ανάλογα με το πόσα οχήματα συντηρεί ένα συνεργείο, αυτό θα μπορούσε να είναι ένα μεγάλο αχρησιμοποίητο δυναμικό πωλήσεων. Επιπλέον, υπάρχει ο κίνδυνος τα φίλτρα να μοιάζουν με το εικονιζόμενο “κατώτερο φίλτρο”, με κίνδυνο φθοράς του κινητήρα”. Συνεχίζει: “Τα συνεργεία θα πρέπει να προσεγγίζουν τους πελάτες τους σχετικά με τα φίλτρα στο τέλος του διαστήματος αντικατάστασης και να επισημαίνουν τους κινδύνους – ακόμη και αν οι πελάτες αρχικά ήρθαν στο συνεργείο μόνο για αλλαγή λαδιού. Τελικά, είναι επίσης προς το συμφέρον του πελάτη να αντικαθιστά τακτικά το φίλτρο καυσίμου με ένα ποιοτικό φίλτρο. Τα κατώτερης ποιότητας φίλτρα δεν είναι πολύ φθηνότερα. Τα επώνυμα προϊόντα αποδίδουν όχι μόνο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων, αλλά και για τα συνεργεία, τα οποία επενδύουν στη μακροχρόνια αφοσίωση των πελατών.
Η ποιότητα ως επένδυση στην ικανοποίηση των πελατών
Με σχεδόν 94% κάλυψη της αγοράς στην Ευρώπη, η MANN-FILTER διαθέτει το κατάλληλο φίλτρο καυσίμου για σχεδόν κάθε μοντέλο επιβατικού αυτοκινήτου ή φορτηγού. Η τρέχουσα ποικιλία προϊόντων περιλαμβάνει περισσότερα από 980 φίλτρα καυσίμου σε ποιότητα αρχικού εξοπλισμού για ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών.