Η MANN-FILTER προσφέρει άμεσα το νέο φίλτρο λαδιού W 7071 σε ποιότητα πρώτης τοποθέτησης για τα ηλεκτρικά επαγγελματικά οχήματα στο aftermarket.
Ludwigsburg, 28 Ιουνίου 2022 – Σε αντίθεση με ορισμένες απόψεις, η πλειοψηφία των ηλεκτρικών οχημάτων διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων που στεγάζεται στον λεγόμενο ηλεκτρικό άξονα (e-axle). Αυτός ο ηλεκτρικός άξονας (e-axle) είναι μια συμπαγής λύση για την κίνηση των ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία και για εφαρμογές σε υβριδικά οχήματα. Ο ηλεκτροκινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και η μετάδοση συνδυάζονται σε μια συμπαγή μονάδα, η οποία κινεί απευθείας τον άξονα του οχήματος.
Για να ανταποκριθεί στις νέες απαιτήσεις της ηλεκτροκίνησης όσον αφορά το φιλτράρισμα λαδιού, ο παγκόσμιος ειδικός σε θέματα φιλτραρίσματος MANN+HUMMEL ανέπτυξε νέα φίλτρα λαδιού για την άψογη ψύξη και λίπανση του e-axle. Για τα επαγγελματικά οχήματα στο aftermarket, ένα από αυτά τα φίλτρα λαδιού μετάδοσης κίνησης διατίθεται ως MANN-FILTER W 7071 για τα Mercedes-Benz eActros 300 και eActros 400.
Λίπανση και ψύξη με ένα λάδι
Καθώς όλα τα εξαρτήματα του κιβωτίου ταχυτήτων είναι ενσωματωμένα στον ηλεκτρικό άξονα (e-axle), ένα κύκλωμα λαδιού συνολικά επαρκεί τόσο για την ψύξη όσο και για τη λίπανση. Ωστόσο, αυτό είναι ταυτόχρονα ένα πλεονέκτημα με μια παγίδα: Δεδομένου ότι το λάδι έρχεται σε επαφή με μηχανικά και ηλεκτρονικά εξαρτήματα, μεταλλικά σωματίδια και θραύσματα από το κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να καταλήξουν στα ηλεκτρονικά ισχύος
και στον ηλεκτρικό κινητήρα, προκαλώντας τους ζημιά. Επομένως, ο ηλεκτρικός άξονας λειτουργεί μόνο εάν αυτά τα σωματίδια απομακρύνονται από το σύστημα αποτελεσματικά, γρήγορα και μόνιμα. Όπως συμβαίνει με πολλά συμβατικά κιβώτια ταχυτήτων, η έμφαση δίνεται στο διαχωρισμό των σωματιδίων: Για το σκοπό αυτό απαιτείται ένα φίλτρο.
Το φίλτρο λαδιού μετάδοσης κίνησης W 7071 της MANN-FILTER είναι εφοδιασμένο με το νέο μέσο φιλτραρίσματος MULTIGRADE O-eM 50, το οποίο είναι ειδικά προσαρμοσμένο στις απαιτήσεις λαδιού για τη λίπανση και την ψύξη των e-axles. Συγκεκριμένα, το πλήρως συνθετικό μέσο διήθησης λειτουργεί ως εξής: Οι απώλειες πίεσης μειώνονται κατά περίπου 50% και επομένως είναι σημαντικά χαμηλότερες σε σύγκριση με τα συμβατικά φίλτρα
λαδιού μετάδοσης κίνησης φτιαγμένα από κυτταρίνη. Ένα άλλο θετικό αποτέλεσμα: Οι σημαντικά μειωμένες διαφορικές πιέσεις αναγκάζουν τη βαλβίδα παράκαμψης να ανοίγει για μικρότερο χρονικό διάστημα και λιγότερο συχνά. Αυτό επιτρέπει σε περισσότερο φιλτραρισμένο, καθαρό λάδι να φτάσει στις περιοχές που απαιτούν λίπανση, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη διάρκεια ζωής του κιβωτίου ταχυτήτων. Η χαμηλή διαφορική πίεση σημαίνει επίσης χαμηλότερες ενεργειακές απαιτήσεις για ολόκληρο το σύστημα και έχει ευεργετική επίδραση στην αυτονομία οδήγησης των ηλεκτρικών οχημάτων.
Το πλήρως συνθετικό μέσο φιλτραρίσματος χαρακτηρίζεται επίσης από σημαντικά υψηλότερη χημική αντοχή στο να γίνει εύθραυστο κατά τη διάρκεια της περιόδου χρήσης, γι’ αυτό και το φίλτρο είναι κατάλληλο για πολύ μεγάλα διαστήματα σέρβις σύμφωνα με τις προδιαγραφές του κατασκευαστή του οχήματος. Επιπλέον, το W 7071 διαθέτει υψηλό βαθμό διαχωρισμού: 99,5% με μέγεθος σωματιδίων 50 μm. Αν συγκρίνουμε: Μια ανθρώπινη τρίχα έχει διάμετρο 50-100 μm.
Προμηθευτής αρχικού εξοπλισμού για φίλτρα ηλεκτρονικού άξονα (e-axle)
Η MANN+HUMMEL διαθέτει ήδη το φίλτρο λαδιού μετάδοσης κίνησης σε γραμμή παραγωγής για τον ηλεκτρικό άξονα ενός κατασκευαστή επαγγελματικών οχημάτων. Από τον Μάιο του 2022, το νέο φίλτρο θα διατίθεται και στο aftermarket, διευρύνοντας την ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων MANN-FILTER.