Αν έχετε αφήσει αναμμένα πολύ χρόνο τα φώτα στο αυτοκίνητό σας, η μπαταρία μπορεί να αδειάσει γρήγορα. Εδώ δεν έχει μεγάλη διαφορά αν πρόκειται για λυχνία αλογόνου, LED ή Xenon. Αν τα φώτα μείνουν πολύ χρόνο αναμμένα, η μπαταρία θα αδειάσει και το αυτοκίνητο δεν θα παίρνει πλέον μπροστά.
Ωστόσο, αυτό στις περισσότερες περιπτώσεις δεν σημαίνει ότι πρέπει να απευθυνθείτε σε ένα συνεργείο ή στην οδική βοήθεια. Ένας φιλικός γείτονας ή γνωστός μπορεί συνήθως να σας βοηθήσει. Στον οδηγό μας σας εξηγούμε πώς πρέπει να ενεργήσετε σε περίπτωση που αδειάσει η μπαταρία του αυτοκινήτου.
Πόσο μπορούν να μείνουν αναμμένα τα φώτα στο αυτοκίνητο;
Αν κατά λάθος αφήσατε αναμμένα τα φώτα στο αυτοκίνητο, το αυτοκίνητο μπορεί παρόλα αυτά να πάρει μπροστά την επόμενη ημέρα. Αλλά πόσο μπορούν να μείνουν αναμμένα τα φώτα στο αυτοκίνητο, προτού αδειάσει η μπαταρία;
Οι περισσότερες μπαταρίες αυτοκινήτου έχουν χωρητικότητα 45 Ah και τάση δικτύου 12 Volt. Αν, λοιπόν, έχετε αφήσει αναμμένα τα φώτα στο αυτοκίνητο και εξακολουθούν να ανάβουν δύο μικροί λαμπτήρες πυράκτωσης 10 Watt, η μπαταρία θα αδειάσει μετά από 27 ώρες.
Ωστόσο, αυτό θα συμβεί σπάνια εάν πρόκειται για μια καινούρια μπαταρία που είναι πλήρως φορτισμένη. Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας συχνά είναι πολύ μικρότερη και επιπλέον μπορεί να επηρεαστεί από εξωτερικούς παράγοντες, π.χ. ψυχρές καιρικές συνθήκες.
Όταν το αυτοκίνητο δεν παίρνει μπροστά: Τι θα πρέπει να κάνετε τώρα
Για πολλούς οδηγούς, αυτό είναι ο απόλυτος εφιάλτης: Τα φώτα έχουν μείνει αναμμένα όλη τη νύχτα, το πρωί η μπαταρία είναι άδεια και το όχημα δεν παίρνει μπροστά. Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να καλέσετε την οδική βοήθεια. Αντ’ αυτού, μπορείτε απλά να παρακαλέσετε έναν γείτονα ή έναν γνωστό να συνδέσουν το αυτοκίνητό τους με το δικό σας.
Για αυτό θα πρέπει να ενεργήσετε ως εξής:
- Αν το όχημά σας έχει μείνει στον δρόμο, ασφαλίστε πρώτα το σημείο με ένα προειδοποιητικό τρίγωνο και τον εαυτό σας με ένα προειδοποιητικό γιλέκο. Για τη γεφύρωση χρειάζεστε καλώδια υποβοήθησης εκκίνησης.
- Ξεχωρίστε τώρα το κόκκινο από τα δύο καλώδια υποβοήθησης εκκίνησης και συνδέστε το στον θετικό πόλο της μπαταρίας του άλλου αυτοκινήτου.
- Συνδέστε τώρα το κόκκινο καλώδιο στον θετικό πόλο της μπαταρίας του αυτοκινήτου σας.
- Στη συνέχεια, συνδέστε το μαύρο καλώδιο με τον αρνητικό πόλο της μπαταρίας του άλλου αυτοκινήτου.
- Συνδέστε το άλλο άκρο του μαύρου καλωδίου με το σημείο γείωσης του οχήματός σας – μην συνδέσετε το καλώδιο στον αρνητικό πόλο του αυτοκινήτου σας, διαφορετικά μπορεί να δημιουργηθούν σπινθήρες!
- Ζητήστε τώρα από τον γνωστό σας να βάλει μπροστά το αυτοκίνητό του.
- Περιμένετε περίπου ένα λεπτό και μετά βάλτε μπροστά το όχημά σας.
- Αν το αυτοκίνητο δεν πάρει μπροστά, περιμένετε μερικά λεπτά και επαναλάβετε τη διαδικασία άλλες δύο φορές.
Αν το αυτοκίνητο πάρει μπροστά, δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να σβήσετε αμέσως τον κινητήρα – διότι το αυτοκίνητο δεν θα πάρει ξανά μπροστά. Για να είστε σίγουροι, οδηγήστε με το αυτοκίνητο 10 με 20 λεπτά, ιδανικά χωρίς συστήματα που καταναλώνουν πολύ ρεύμα όπως η θέρμανση καθίσματος. Το αυτοκίνητο θα πρέπει κατόπιν να έχει επανέλθει και μπορείτε να σβήσετε τον κινητήρα χωρίς να ανησυχείτε ότι δεν θα ξαναπάρει μπροστά αργότερα.
Αν το αυτοκίνητο δεν πάρει μπροστά μετά την τρίτη προσπάθεια, δεν θα πρέπει να επαναλάβετε τη διαδικασία γεφύρωσης της μπαταρίας – διαφορετικά μπορεί να προκληθούν δαπανηρές ζημιές. Σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να απευθυνθείτε στην οδική βοήθεια, η οποία στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι σε θέση να εκκινήσει την μπαταρία σας με έναν εκκινητή. Κατόπιν θα πρέπει να οδηγήσετε τουλάχιστον για 10 λεπτά με το αυτοκίνητο προτού σβήσετε ξανά τον κινητήρα.
Αν έχετε ξεχάσει τα φώτα αναμμένα στο αυτοκίνητο πολύ χρόνο, η μπαταρία μπορεί να αποφορτιστεί πλήρως. Αυτό είναι εξαιρετικά σπάνιο, αλλά πιθανό. Σε μια τέτοια περίπτωση, η μπαταρία πρέπει να φορτιστεί εκ νέου. Στην περίπτωση αυτήν θα πρέπει να αναζητήσετε ένα συνεργείο οχημάτων. Η διαδικασία φόρτισης κοστίζει μόνο 10 έως 20 ευρώ. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να φορτίσετε την μπαταρία από το οικιακό ηλεκτρικό δίκτυο, δηλαδή από μία πρίζα – αυτό μπορεί να προκαλέσει θανάσιμο κίνδυνο!