Τεχνολογία πάνελ: Η HELLA αναπτύσσει νέες ιδέες σχεδιασμού για το μπροστινό μέρος του οχήματος.
Τα εξαιρετικά πολυλειτουργικά, εξατομικευμένα πάνελ για ηλεκτρικά οχήματα συνδυάζουν radomes, αισθητήρες και καινοτόμες τεχνολογίες φωτισμού για μια ξεχωριστή ταυτότητα μάρκας και μια ασφαλή οδηγική εμπειρία.
Lippstadt, 24 Μαρτίου 2022. Απαλό, φουτουριστικό – αν υπάρχει ένα χαρακτηριστικό από το οποίο μπορείτε να αναγνωρίσετε αμέσως ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο, αυτό είναι ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους. Σε αντίθεση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης, ένα ηλεκτρικό όχημα δεν απαιτεί ενεργή ψύξη του κινητήρα. «Αυτό σημαίνει ότι η κλασική μάσκα ψυγείου μπορεί να παραληφθεί. Αυτό ανοίγει εντελώς νέες δυνατότητες για τους σχεδιαστές των e-οχημάτων», λέει ο Dr. Frank Huber, Διευθύνων Σύμβουλος υπεύθυνος για τον φωτισμό της HELLA.
«Συνεπώς, ολόκληρη η περιοχή μπορεί να σχεδιαστεί ελεύθερα. Η HELLA αναπτύσσει πάνελ μεγάλης επιφάνειας για το σκοπό αυτό. Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται όχι μόνο στο σχεδιασμό, αλλά κυρίως στην ενσωμάτωση περαιτέρω λειτουργιών».
Με βάση τη διακριτή τεχνογνωσία της εταιρείας στον τομέα του φωτισμού και των ηλεκτρονικών, η HELLA ενσωματώνει καλύμματα εμπρόσθιων ραντάρ, τα λεγόμενα radomes, αισθητήρες ραντάρ, lidar, κάμερες για συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και προβολείς. «Ενεργούμε ως καινοτόμος συγχωνευτής συστημάτων. Οι κατασκευαστές οχημάτων επωφελούνται από αυτό, επειδή συντονίζουν λιγότερους υπο-προμηθευτές», λέει ο Dr. Huber. Επιπλέον, η HELLA διασφαλίζει ότι τα επιμέρους εξαρτήματα είναι συμβατά μεταξύ τους. Το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικά ολοκληρωμένα και πολυλειτουργικά πάνελ που διαθέτουν επίσης ξεχωριστό σχεδιασμό.
Για να προσδώσει στο πάνελ μια ελκυστική εμφάνιση ημέρα και νύχτα, η HELLA χρησιμοποιεί διαφορετικές διαδικασίες κατασκευής. Για παράδειγμα, δομές όπως εξάγωνα μπορούν να εισαχθούν στην επιφάνεια με λέιζερ. Οι κατασκευαστές μπορούν να επιλέξουν μεμονωμένα αν τα πάνελ θα ενσωματωθούν στο χρώμα του οχήματος, σε ομοιογενές μαύρο ή σε εμφάνιση χρωμίου. Η HELLA κατέχει νέες τεχνολογίες, όπως εγχάραξη με έγχυση, έγχυση με μεμβράνη και άλλες, για την παραγωγή ιδιαίτερα διακοσμητικών εξαρτημάτων σύμφωνα με τις απαιτήσεις των πελατών. Οι δομές φωτίζονται και γίνονται ορατές τη νύχτα ή όταν είναι ενεργοποιημένες.
«Στο πλαίσιο της εκάστοτε νομοθεσίας, πολλά πράγματα είναι δυνατά όσον αφορά το σχεδιασμό» εξηγεί ο Dr. Huber. Ένα ακόμη πλεονέκτημα είναι ότι οι πίνακες μπορούν να προσαρμοστούν γρήγορα. Για παράδειγμα για διαφορετικές παραλλαγές μοντέλων, με απλή προσαρμογή του σχεδιασμού ή της μορφοποίησης της επιφάνειας. «Αυτό εξαλείφει την ανάγκη για δαπανηρές προσαρμογές των καλουπιών με αποτέλεσμα την ταχύτερη απόσβεση της επένδυσης για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων».
Εκτός από τη σχεδιαστική πτυχή, το πάνελ έχει επίσης μια σημαντική λειτουργία ασφαλείας. Χρησιμεύει ως προστατευτικό για ευαίσθητα συστήματα, όπως η υποβοήθηση στάθμευσης ή ο αυτόματος έλεγχος απόστασης. Εάν είναι επιθυμητό, το πάνελ μπορεί επίσης να θερμανθεί, γεγονός που εξασφαλίζει αξιόπιστη λειτουργία ακόμη και σε κακές καιρικές συνθήκες. Αυτή η πτυχή γίνεται όλο και πιο σημαντική, ιδίως ενόψει της αυτόνομης οδήγησης.
Η HELLA συνεχίζει να προωθεί την ανάπτυξη της δικής της τεχνολογίας πάνελ. Το πρώτο εξαιρετικά ολοκληρωμένο πάνελ της εταιρείας μπήκε σε γραμμή παραγωγής σε ευρωπαίο κατασκευαστή οχημάτων το τρίτο τρίμηνο του 2021. Η HELLA εργάζεται επίσης τώρα σε ένα πάνελ πλάτους άνω του ενός μέτρου για έναν άλλο ευρωπαίο κατασκευαστή ηλεκτρονικών οχημάτων. Αυτό οποίο αναμένεται να μπει σε γραμμή παραγωγής το τρίτο τρίμηνο του 2022. Ο πίνακας απαιτεί την υψηλότερη ποιότητα επιφάνειας και είναι επίσης “διαπερατός για ραντάρ”, προκειμένου να μπορεί να υλοποιηθεί η λειτουργία αυτόματου ελέγχου απόστασης (ACC).

